Svarvargatan 2, SE-112 49 Stockholm +46 (0)8-651 84 26 info@filmform.com MORE

HIDE

2018

IN SWEDISH

FILMFORM RE:VIEW – Marti Manen

En vanlig dag, Miss Universum/Catti Brandelius, 1996

Filmform presenterar visningsserien FILMFORM RE:VIEW – ett format där vi bjuder in externa personer och institutioner från olika delar av kultur- och forskarvärlden att fördjupa sig i arkivet. Utifrån egna intresseområden och frågeställningar sammanställs ett filmprogram som sedan visas i form av en öppen filmvisning på Filmform. I detta program har Marti Manen, curator och verksamhetsledare för Index – The Swedish Contemporary Art Foundation intresserat sig för karaktären som berättarteknisk figur utifrån sju verk ur samlingen.

OBS: evenemanget är gratis men föranmälan krävs då antalet platser är begränsat.
OSA genom att maila till info@filmform.com

Med tack till Marti Manen och Index – The Swedish Contemporary Art Foundation. Höstens öppna filmvisningar på Filmform genomförs med stöd från Stockholms Stad.

Filmprogram:
Titlar distribuerade av Filmform

Cookie Puss

Ann-Sofi Sidén & Lotta Antonsson

1987, 00:13:00

Visning

Magdalena Dziurlikowska

2003, 00:08:30

Animal Performance

Joanna Rytel & Joanna Rytel

2002, 00:12:00

En vanlig dag

Catti Brandelius

1996, 00:05:14

Det är sexigt att betala skatt

Eva Linder

2005, 00:10:40

Leona Babette, Westwood, Los Angeles

Tova Mozard

2002, 00:07:00

Biroll

Malin Skjöld

2012, 00:01:40

Character

To decide upon characters, to be aware of how gaze defines character’s identity. To place characters here and there, between reality and fiction. To understand the fact that the methodologies for narration are part of how we perceive these figures. Characters that are – somehow asking to be loved by the author, if the author exists. If the character is not the author or the author becomes a character. Characters to be loved by us, by someone else. And all those decisions that they have to take into consideration: To look at the camera, to talk to the camera. To look at the interviewer, to look at this other character, to assume the camera, to pretend that it’s not there. Characters and complexity, characters in lines, in triangles. Characters living in the past or jumping to the future. Fascinating figures, strong and fragile.

– Marti Manen

SHOW ALL UPCOMING EVENTS